Saturday, July 10, 2010

紅衛兵系列:13歲維園哥「咪當我小朋友」

Donald是一群「維園阿哥」最年輕成員, 13歲便兩度突襲民主黨主席何俊仁。《城市論壇》上月邀請何俊仁為轉軚解話,離去時群情洶湧, Donald躺在車前攔路,警察警告他:「肥仔,你唔好玩嘢!」他用大聲公反擊:「你乜嘢態度呀?你幫緊邊個人做嘢?」事後民主黨有人慰問他:「警察叔叔有冇整親你?」他不屑:「咁講即係當我小朋友,我係少年!」

「唔該正常啲同我講嘢」

13歲的 Donald(右)一臉稚氣,但已懂得思考社會主義與極權的關係。

記者不明白 Donald為何如此反感,他解釋:「點解『警察』後面要加『叔叔』?幼稚園咩,我個樣係細個,但唔該正常啲同我講嘢。」一臉稚氣不是沒有用處。 7.1他手執迷你大聲公,在民主黨隊伍中「攝吓攝吓」沒人理,走到何俊仁面前大喊「何俊不仁,出賣選民」。
何頓時黑臉, Donald最後被義工推走,「示威咁多人,係互相保護,警察拉得邊個?去又一城起錨,瞓喺啲官架車前面,得我哋幾個人,就真係驚俾警察拉喇。但係政府扭曲民意,驚都要表達」。埋身肉搏,怕不怕危險?他非常「寸嘴」:「危險?邊方面?就算瞓車,司機點會開車車我?去立法會我又冇衝鐵馬。」

5月公投, Donald到社民連街站做義工,長期睡眠不足,病倒了,向學校請假。爸媽致電社民連,「你哋搞到我個仔唔返學。」傳到黃毓民耳中,以為他逃學,吩咐黨員傳口訊:「以後遊行見到你,當唔識你!」媽媽原本替他簽署了社民連入黨表格,最後擱置。「我覺得社民連開始唔對路,『毓民義工團』啲人見到毓民,圍住拍手,特別大聲。我覺得咁樣唔係欣賞,而係個人崇拜。點解冇長毛、大嚿義工團呢?」
想喚醒年輕人關心社會Donald出身天水圍綜援家庭,每月零用 250元,每周到維園坐車吃飯要 60元,一個月剩下 10元,最近在 facebook求教賺錢方法,「我諗到印忠孝悌 Tee,每件賺 15蚊,幫補交通費。」訪問期間,他吞吞吐吐,欲言又止,叮囑記者不要刊登他的中文名字,「好易俾人起底 o架。我多疑、鑽牛角尖,係事實。同學關係唔好,同我 friend嘅,係想我請佢食嘢」。上堂答問題,未答完就被同學揶揄:「我唔明你講乜,去《城市論壇》問啦!」不相識的同學突然拍他膊頭,大叫「起錨」。

最近學校老師逼 Donald交「功課」,每次示威前寫下行動計劃、口號、目的,示威後檢討。「 5月我跟社民連一齊鬧民主黨『投共』,其實冇證據,係侮辱。我鶽家唔會人身攻擊。」最近讀了馬克思的《共產黨宣言》及葉蔭聰的《直接行動》,「我認同社會民主主義,芬蘭係福利國家,貧富懸殊冇咁犀利。好多窮國家講社會主義,人人均富,即係人人都咁窮,極權冇制衡。我參加社運,想喚醒年輕人關心社會。」

天天「蒲」 facebook讀政論文章,自修時背「瓜分林瑞麟三十萬薪金」歌詞,上學期肥了一、兩科,估計今個學期肥三科。 Donald打算修心養性,日後少到維園。「話社運冇影響成績係假嘅,諗住搵補習。有段時間要退落嚟,沉思一番。我唔想行禮如儀,即係象徵式抗爭,唔知自己做緊乜。社運一定要繼續,乜都唔做淨係讀書,第日搵到穩定收入,似機械人,又有乜意思?」

No comments: